Samostaný alchymista
PODZIM
Znamení doby

Nacházíme se v turbulentní době mediálních masáží, lží a polopravd, kde se jen velmi těžko orientují i opravdoví profesionálové v svých  oborech. Proto naslouchejte spíš svému srdci a šestému smyslu, který nám dala sama příroda a zkušenosti nasbírané mnoha generacemi našich předků a uložené v našem vlastním i kolektivním vědomí.



     Světlo světa jsem spatřil 17. března léta páně 1964, tedy ve znamení ryb v Chomutově. A jako kluk jsem běhal v trenýrkách venku, jezdil na kole, vyráběl motokáry, kutil letadýlka a rakety, stavěl mašinky, varáběl první elektro obvody, opravoval auta a fotil první černobílé fotky sovětským bakelitovým foťákem Pionýr. 
     Léta 80tá mého pubertálního
dospívání a prvních lásek, jsem s partou spolužáků a kamarádů navštěvoval chomutovské Gymnázium. Tady jsem začal fotit tátovo Flexaretou černobílý fotky a po nocích je vyvolával, sušil a leštil. Poté jsem vystudoval fakultu elektrotechnickou Vysokého učení technického v Brně. Zlatá studentské léta s pivem za 2 kačky, s kytarou, na kterou jsem zvládal asi 8 akordů a s kamarády z celé české vlasti. Pár úžasných kamarádů z gymplu a vejšky zůstalo až do dnes. Během 12ti měsíců základní vojenské služby jsem jako „špagát“ poznal totální demagogii socialistické armády pod vedením politruků, tolik známou z Černých baronů. Před revolucí jsem nastoupil jako hlavní technik výpočetního střediska nemocnice v Chomutově. Po sametové revoluci jsem se vrhl do soukromého podnikání v počítačích.
     Focení mě provází životem dlouhá léta, to i třeba ke grafickému workshopu se svérázným Janem Saudkem, nebo k výstavě černobílých fotek v chomutovském Luragu s ak. malířem panem Kamilem Sopkem. Fotografii asi vděčím za zjemnění vnímání detailů a barev. Ikdyž nejraději mám fotografii černobílou nebo kolorovanou do jednoho tónu. Kde se, alespoň podle mě, potlačí barevné pozlátko a na povrch vystupuje charakter a duch.
     Několikrát mě to silněji táhlo ke kreslení a malování. Ale až po několik barevných obrazových snech a díky synchronicitě jsem narazil na kurz malování s malířem Ladislavem Chabrem, kde jsem pár let kreslil především uhlem, pastely a křídami různá zátiší, zákoutí, busty, krajinky a podobně. Poté čas přinesl kurz Grafiky kamaráda a výtvarníka Romana Křeliny, kde se v podkrovních prostorách Chomutovské knihovny vytvořila parta výtvarných nadšenců pod názvem „GRAFIKA Chomutov“. Zde jsme uskutečnili i pár společných výstav grafik. Poté jsme přesídlili do prostor Domečku v Chomutově, kde se scházíme pravidelně každý pátek k umělecké tvorbě i debatě.
     V grafice jsem hledal nové techniky a cesty vyjádření, až jsem se dostal k vlastní nové technice tisku shora. Můj soukromě tak zvaný kolorovaný plastolit. Co se týká kreslení a malování, vyzkoušel jsem také různé techniky a materiály. Taková malá alchymistická dílnička. Základem poslední techniky malby jsou akrylátové barvy a laky kombinované s tonery, inkousty,  fluorescenčními a fotoluminiscenčními pigmenty. Takž obrazy se strukturálními a světelnými prvky. Občas zakomponované kovové prvky. A objevil jsem zajímavou kombinaci barev a sypkých materiálů. Většinu volných obrazů je možné po domluvě shlédnout v mých kancelářích na Zadních Vinohradech Chomutově.        
                                                                                                                                     Jaroslav Krajíček – JFK

Roman Křelina: Jarda Kraj
íček? Jeho progres pramení z touhy objevovat stále cosi nového. Tak jako v oblasti grafiky experimentoval třeba Vladimír Boudník. Výsledek jeho snažení je nepředvídatelný, o to však více překvapující. Takto se dá charakterizovat tvorba autodidakta grafika a malíře Jaroslava Krajíčka.
                                                                                                                                      Roman Křelina – český výtvarník, malíř, řezbář